مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 08:522022-08-03بين الملل

پاکستان: از تمامیت ارضی چین حمایت می کنیم


پاکستان تحولات مربوط به سفر جنجالی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را نگران کننده دانست و اعلام کرد اسلام آباد با قاطعیت از حاکمیت و تمامیت ارضی چین حمایت و متعهد به چین واحد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان گفت: اسلام آباد به شدت نگران وضعیت در حال دگرگون در تنگه تایوان است که پیامدهای جدی برای صلح و ثبات منطقه دارد.

عاصم افتخار احمد امروز در بیانیه ای با اعلام تعهد دولت پاکستان به تبعیت از سیاست چین واحد در پیام تلویحی درباره سفر یک مقام رژیم آمریکا به تایوان، افزود: پاکستان قویاً معتقد است که روابط بین کشورها باید بر اساس احترام متقابل، عدم مداخله در امور داخلی و حل مسالمت آمیز مسائل با رعایت اصول منشور ملل متحد، حقوق بین الملل و موافقتنامه های دوجانبه باشد.

وی اظهار داشت: جهان در حال حاضر به دلیل جنگ اوکراین در حال عبور از یک وضعیت بحرانی امنیتی است که پیامدهای بی ثبات کننده ای برای امنیت غذایی و انرژی بین المللی داشته و توان تحمل بحران دیگری را ندارد که پیامدهای منفی برای صلح، امنیت و اقتصاد جهانی به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان بر تعهد قوی این کشور به سیاست چین واحد تاکید و قاطعانه از حاکمیت و تمامیت ارضی چین حمایت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاکستان: از تمامیت ارضی چین حمایت می کنیم

پاکستان: از تمامیت ارضی چین حمایت می کنیم