مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مرداد 1401 ساعت 08:422022-08-03اقتصادي

شباهت آفت مگس میوه با کرونا


مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با اعلام اینکه آفت مگس میوه، آفت توصیه پذیری نیست و موجب خسارت می شود، گفت: خسارت این آفت شبیه کرونا است وقتی لارو را در درون میوه قرار می دهد بعد از چند روز متوجه خسارت می شویم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری، محمدرضا شعبانی مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران در ارتباط با آفت مگس میوه در باغ های مازندران اظهار کرد: موضوع مهمی که باغداران باید به آن توجه کنند این است که میوه های رسیده بر روی درخت برداشت شود.

وی افزود: موضوع مهم اینکه باغداران از حمل کودهای حیوانی در باغ ها پرهیز کنند و در کنار باغ ها دپو نکنند؛ چراکه این کار باعث افزایش حضور مگس ها می شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران  بیان کرد: لازم است باغداران به توصیه های فنی و کارشناسی و هم دستورات بهداشتی را رعایت کنند تا متحمل خسارت نشوند.

شعبانی با اعلام اینکه آفت مگس میوه، آفت توصیه پذیری نیست و موجب خسارت می شود، یادآور شد: خسارت این آفت شبیه کرونا است وقتی لارو را در درون میوه قرار می دهد بعد از چند روز متوجه خسارت می شویم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به توصیه ها، گفت: باتوجه به اینکه فصل برداشت مرکبات به ویژه نارنگی پیش رس نزدیک می شویم باید توجه کنیم تا موجب خسارت باغداران نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شباهت آفت مگس میوه با کرونا

شباهت آفت مگس میوه با کرونا