مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 21:522022-08-02سياسي

آیت الله میرباقری: صبر بر بلا موجب رشد و تعالی جامعه می شود


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه ای که بر سختی ها صبر کند به رشد و تعالی می رسد، گفت: مهم ترین وسیله تهذیب و تطهیر انسان ها استقامت و صبر در ابتلائات دنیوی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید مهدی میرباقری طی سخنانی در پنجمین شب محرم بعد از نماز عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: طبق فرموده امام حسین علیه السلام خداوند  یک روزی برای هر انسانی مقدر کرده است که انسان باید به این سمت حرکت نماید و لازم است راضی به رضای الهی و تابع رضای خداوند متعال باشیم.

وی افزود: اعظم ابئلائات عالم هستی و عظیم ترین مصائب برای سید الشهدا رقم خورده است اما در باطن کربلا یک ضیافت الهی مهیا شده است.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: تمام مخلوقات عالم هستی از سفره معنوی عاشورا متنعم هستند مگر افرادی که با نبی خدا عناد داشته باشند.

میرباقری تاکید کرد: مرحوم شیخ صدوق روایتی نقل می کنند که سوره فجر، سوره الحسین است و اگر کسی در قیامت با این سوره محشور شود به مقام مصاحبت با سید الشهدا نائل می شود.

وی خاطر نشان کرد: سید الشهدا به گونه ای در واقعه کربلا صبر و پایداری نمودند که ملائکه آسمان متعجب و دشمنان نیز شگفت زده شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله میرباقری: صبر بر بلا موجب رشد و تعالی جامعه می شود

آیت الله میرباقری: صبر بر بلا موجب رشد و تعالی جامعه می شود