مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 15:122022-08-02سياسي

جلسه فوق العاده مجمع تشخیص/ ظرفیت پتروپالایشگاهی باید افزایش یابد


اعضای مجمع تشخیص در جلسه امروز مقرر کردند باید خام فروشی نفت و گاز با توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز کاهش پیدا کند و ظرفیت پتروپالایشگاهی کشور در سال های برنامه هفتم به حداقل 3 میلیون بشکه در روز برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه فوق العاده امروز صبح (سه شنبه 11 مردادماه 1401) که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی و با حضور دبیر و اکثریت اعضای مجمع برگزار شد، بحث و بررسی سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه را ادامه داد.

در این جلسه بندهای مربوط به انرژی در سیاستهای کلی برنامه هفتم توسعه مورد بررسی قرار گرفت.

در جلسه امروز مجمع که وزیر و معاونان وزارت نفت، رییس و معاون سازمان برنامه و بودجه، رییس کمیسیون اقتصادی و رییس مرکز پژوهش های مجلس و رییس سازمان حفظ محیط زیست حضور داشتند، اعضای مجمع، مقرر کردند: خام فروشی نفت و گاز با توسعه زنجیره ارزش نفت و گاز می باید کاهش یابد و ظرفیت پتروپالایشگاهی کشور به حداقل 3میلیون بشکه در روز در سال های برنامه هفتم برسد.

اعضای مجمع در این خصوص همچنین در ادامه پس از بحث درباره لزوم اصلاح الگوی مصرف انرژی، کاهش شدت مصرف انرژی به میزان متوسط سالانه ده درصد با رعایت بند هفتم سیاستهای کلی اصلاح الگوی مصرف را از تصویب گذراندند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلسه فوق العاده مجمع تشخیص/ ظرفیت پتروپالایشگاهی باید افزایش یابد

جلسه فوق العاده مجمع تشخیص/ ظرفیت پتروپالایشگاهی باید افزایش یابد