مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 14:322022-08-02بين الملل

ناکامی روسیه در جنگ با اوکراین به نفع ایران است؟


ناکامی روسیه در جنگ در تحلیل نهایی به نفع ایران است.

به خصوص اینکه اروپا با درکی درست از نقش ایران در تأمین انرژی و ثبات بازار، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک؛ جاوید قربان اوغلی در روزنامه شرق نوشت: آنچه را که در اوکراین در حال حاضر در جریان است، چگونه باید تفسیر و تحلیل کرد و چه موضعی در قبال آن اتخاذ کرد؟ پاسخ به این سؤال از آن نظر مهم و تعیین کننده است که بر اساس شواهد ایران حل وفصل بحران هسته ای و مذاکرات احیای برجام را به نتیجه جنگ اوکراین و رویارویی روسیه با غرب به رهبری آمریکا سنجاق کرده و زمان را به نفع خود و امتیازگیری از آمریکا تلقی می کند؛ بنابراین تحلیل دقیق از جنگ اوکراین و نتیجه آن برای همه کشور ها به شمول ایران مهم و ارزیابی مبتنی بر داده های ناصحیح و قرار گرفتن در کنار یکی از دو طرف منازعه خسارت های جبران ناپذیر را در پی خواهد داشت.

به خصوص اینکه از منظر تاریخی ارزیابی ناصواب دولتمردان وقت در دو جنگ اول و دوم جهانی پیامد های فاجعه باری برای کشور داشت.

1- از نظر حقوق بین الملل و به تأیید همه نهاد های بین المللی تهاجم روسیه به اوکراین که پنجمین ماه خود را پشت سر می گذارد، تجاوز نظامی و توسل به زور برای اشغال سرزمین یک کشور مستقل و دارای حاکمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناکامی روسیه در جنگ با اوکراین به نفع ایران است؟

ناکامی روسیه در جنگ با اوکراین به نفع ایران است؟