مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 12:322022-08-02اقتصادي

امسال 20 درصد تسهیلات بانکی باید در قالب تامین مالی زنجیره ای پرداخت شود


معاون وزیر صمت با اشاره به اینکه پرداخت 15 هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب تامین مالی زنجیره ای تولید از بهمن پارسال در بخش صنعت انجام شده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی نیازی در مراسم رونمایی از نقشه راه تامین مالی زنجیره ای در بخش کشاورزی با بیان اینکه اجرای الگوی کشت قراردادی و تامین مالی زنجیره ای تولید موجب اثربخشی اعطای تسهیلات بانکی خواهد شد، اظهار داشت: قبل از اجرای الگوی کشن در حوزه صنعت اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) اجرایی شد اما از سال گذشته و پس از ابلاغ چند مصوبه از سوی دولت وزارت صمت باتوجه به نیاز شدید بنگاه ها به تامین مالی در این حوزه ورود کرد.

وی افزود: در همین راستا با 12 بانک تفاهم نامه همکاری امضا شد و امسال هم با 5 بانک دیگر تفاهم نامه تامین مالی زنجیره ای تولید امضا می شود.

براساس این تفاهم نامه و مقررات مرتبط با آن تامین مالی مبتنی بر فاکتور الکترونیک که زیرساخت های آن در سامانه جامع تجارت فراهم شده است، انجام می شود.

معاون هماهنگی و امور کسب و کار وزیر صمت، تصریح کرد: هم اکنون زمینه های لازم برای ورود بانک ها به این حوزه فراهم شده است و مصوبه ستاد اقتصادی دولت برای همه بانک ها لازم الاجراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال 20 درصد تسهیلات بانکی باید در قالب تامین مالی زنجیره ای پرداخت شود

امسال 20 درصد تسهیلات بانکی باید در قالب تامین مالی زنجیره ای پرداخت شود