مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 11:122022-08-02پزشكي

تولید اندام های مصنوعی با حسگرهای پیشرفته جدید


یک طرح نوآورانه با هدف تولید حسگرهای فشاری پیشرفته برای استفاده در سامانه های رباتیک می تواند اندام های مصنوعی بدن (پروتز) و دست و پای رباتیک را متحول کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، محققان این طرح تحقیقاتی نوآورانه در دانشگاه غرب اسکاتلند، درصدد تولید حسگرهایی هستند که موجب ارتقای قابلیت های ربات ها خواهد شد و به بهبود مهارت های حرکتی و چالاکی و زبردستی ربات ها کمک خواهد کرد.

این کار از طریق کاربرد حسگرهای فشاری ( pressure sensors ) بسیار دقیق انجام می شود که بازخورد (فیدبک) لامسه ای و لمس توزیعی فراهم خواهد کرد.

دکتر دِس گیبسون مدیر موسسه فیلم های نازک، حسگرها و تصویربرداری در دانشگاه غرب اسکاتلند (UWS) و محقق اصلی این طرح گفت: در سال های اخیر پیشرفت های شگرفی در حوزه صنعت رباتیک به دست آمده است، اما به علت نبود قابلیت های لازم در زمینه حسگرها، سامانه های رباتیک اغلب ناتوان از انجام آسان کارهای خاصی هستند، ربات ها برای اینکه بتوانند حداکثر توان بالقوه خود را به فعلیت برسانند، وجود حسگرهای فشاری دقیق با قابلیت ارایه توانایی لامسه ای بیشتر، ضروری است.

وی افزود: همکاری در این زمینه با شرکت اینتگریتد گرافین ( Integrated Graphene) به توسعه فناوری حسگرهای فشاری پیشرفته منجر شده است که می توانند به تحول در سامانه های رباتیک یاری رسانند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید اندام های مصنوعی با حسگرهای پیشرفته جدید

تولید اندام های مصنوعی با حسگرهای پیشرفته جدید