مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 11:022022-08-02سياسي

محرم امسال 500 هیئت مذهبی در شیراز فعالیت می کنند


رییس هیأت مذهبی شیراز با اشاره به اینکه مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا به هیأت ابلاغ و تأکید بر اجرای آنها صورت گرفته است، گفت: محرم امسال، - رضا محمدیان در گفتگو با خبرنگار فارس از شیراز گفت: امسال در شیراز حدود 500 هیئت فعال خواهیم داشت  که در دهه اول محرم فعالیت می پردازند و در دهه های دوم و سوم محرم نیز به عزاداری خواهند پرداخت، همچنین هیئت های محله ای با سبک های مختلف عزاداری را نیز خواهیم داشت و هیئت های عزاداری سنتی نیز به صورت دسته های سینه زنی،  زنجیر زنی و تعزیه خوانی به عزاداری خواهند پرداخت.

وی گفت: اصول و نظم کاری هیئت ها همچون سنوات و ادوار گذشته حفظ شده و به اجرای  برنامه ها و عزاداری های خود در این چهارچوب خواهند پرداخت.

محمدیان در خصوص ویژه برنامه تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: شب تاسوعا، شب عاشورا ، شب شام غریبان و صبح تاسوعا و عاشورای حسینی هیئت ها، برنامه های مختلف عزاداری را برگزار خواهند کرد و به سمت حرم های مطهر حرکت خواهند کرد.

وی گفت: در این ایام دهه اول محرم، صبح ها مراسم زیارت عاشورا در اکثر هیئت ها برگزار می شود و میزبان عزادارن حسینی خواهند بود.

رییس هیئات مذهبی شیراز گفت: حرم های مطهر در نقاط مختلف شهر شیراز مثل حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام، سیدعلاءالدین حسین علیه السلام، سید تاج الدین غریب علیه ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرم امسال 500 هیئت مذهبی در شیراز فعالیت می کنند

محرم امسال 500 هیئت مذهبی در شیراز فعالیت می کنند