مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 09:172022-08-02اقتصادي

آژیر خطر 8میلیون خودروی فرسوده/ چرا وزارت صمت نسبت به تکلیف قانونی خود بی تفاوت است؟


طرح اسقاط خودروهای فرسوده به کندی پیش می رود تا جایی که سرعت فرسودگی خودروها از تعداد خودروهایی که از مدار خارج می شوند، بیشتر شده است.

کمبود منابع مالی و موارد دیگر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم نوشت: طرح اسقاط خودروهای فرسوده به کندی پیش می رود تا جایی که سرعت فرسودگی خودروها از تعداد خودروهایی که از مدار خارج می شوند، بیشتر شده است.

کمبود منابع مالی و موارد دیگر، غبار کهنگی و متروک شدن را روی این طرح نشانده است.

اولین بار در قانون بودجه سال1386 بحث نوسازی ناوگان حمل و نقل مطرح شد و در ادامه خودروسازان مکلف شدند از ابتدای سال88 به ازای 30درصد تولیدات خود، گواهی اسقاط خودرو تسلیم کنند.

این قانون پیشرو امیدهای فراوانی را درباره نوسازی ناوگان حمل و نقل به وجود آورد اما نبود تامین مالی و همکاری نکردن سایر دستگاه ها باعث شد شرایط آن طور که انتظار می رود پیش نرود.

تا سال 92 تعداد اسقاط خودرو یک میلیون و 200هزار دستگاه بود و این رقم از سال92 تا 1400 با کاهش 50درصدی به 600هزار دستگاه اُفت کرد.

امیر احمدی، دبیر انجمن مراکز اسقاط در گفت وگو با جام جم با اشاره به دلایل کاهش اسقاط خودروهای فرسوده می گوید در بحث خودروهای فرسوده مصوبات و قوانین متعددی داریم اما متاسفانه از سال 92 طرح جدیدی برای خروج خودروهای فرسود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آژیر خطر 8میلیون خودروی فرسوده/ چرا وزارت صمت نسبت به تکلیف قانونی خود بی تفاوت است؟

آژیر خطر 8میلیون خودروی فرسوده/ چرا وزارت صمت نسبت به تکلیف قانونی خود بی تفاوت است؟