مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 09:122022-08-02پزشكي

اسپوتنیک و آسترازنکا از سبد واکسیناسیون حذف شدند


رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت با اشاره به حذف دو واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا از سبد واکسیناسیون ایران علیه کرونا به دلیل پایان تاریخ مصرف محموله های موجود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر سید محسن زهرایی در گفت وگو با ایسنا، گفت: تقریبا چهار هفته از زمانی که وزارت بهداشت توصیه کرد همه افراد بالای 18 سالی که شش ماه از نوبت قبلی دریافت واکسن شان گذشته، برای دریافت دز یادآور اقدام کنند، گذشته است، اما در عمل مشاهدات ما نشان می دهد افزایش سرعت واکسیناسیون بسیار محدود بوده است و اصلا به وضعیت مطلوب نرسیدیم.

او ادامه داد: قبل از این توصیه، سرعت واکسیناسیون روزانه ما تقریبا حدود 25 تا 30 هزار نفر بود که الان به حدود 100 هزار نفر رسیده است.

البته بیش از دو هفته است که این عدد هم تقریبا ثابت مانده است؛ اگر قرار باشد روزانه با این سرعت واکسیناسیون پیش برویم قطعا موج هفتم کرونا با این میزان واکسیناسیون کنترل نمی شود و نیاز به مشارکت جدی تر مردم برای دریافت واکسن داریم.

7 واکسن در سبد واکسیناسیون ایران وی درباره سبد واکسیناسیون کرونا در ایران، اظهار کرد: سه واکسن با پلتفرم ویروس غیرفعال شده شامل واکسن های برکت، فخرا و سینوفارم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسپوتنیک و آسترازنکا از سبد واکسیناسیون حذف شدند

اسپوتنیک و آسترازنکا از سبد واکسیناسیون حذف شدند