مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مرداد 1401 ساعت 06:572022-08-02اقتصادي

امضای سند همکاری اقتصادی ایران و روسیه


با امضاء سند مهم یکسان سازی استاندارد محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه، موانع اصلی از پیش پای صادرکنندگان ایرانی برداشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، با امضاء سند یکسان سازی استاندارد محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه، موانع اصلی از پیش پای صادرکنندگان ایرانی برداشته شد.

امضاء سند یکسان سازی استاندارد محصولات کشاورزی بین ایران و روسیه، به معنای برداشته شدن موانع از پیش پای صادرکنندگان ایرانی و چند برابری صادرات این محصولات به همسایه شمالی است.

در پایان مذاکرات فشرده بین روسای سازمان حفظ نباتات ایران و روسیه در مسکو، سندی به امضاء رسید که بر اساس آن، ضمن یکسان شدن استاندارد محصولات کشاورزی و یکپارچه سازی اطلاعات، همه گواهی های بهداشتی بین دو کشور از طریق الکترونیکی صادر خواهد شد.

شاهپور علایی مقدم، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان حفظ نباتات کشورمان پس از امضاء این سند همکاری گفت: در راستای تقویت دیپلماسی غذایی بین ایران و روسیه در حوزه کشاورزی با منشاء گیاهی، برای نخستین بار، سند مهمی به امضاء رسید، که براساس آن، از این به بعد اطلاعات مربوط به مدیریت بهینه، صدور تمام گواهی های بهداشتی، هم طرازی و استانداردسازی نحوه استفاده از آفت کش ها، بصورت یکپارچه مبادله شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای سند همکاری اقتصادی ایران و روسیه

امضای سند همکاری اقتصادی ایران و روسیه