مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مرداد 1401 ساعت 12:072022-08-01اقتصادي

3 پیشنهاد اصلاحی برای طرح قانون بانک مرکزی


رییس گروه اقتصاد مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قالب 3 پیشنهاد در طرح قانون بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی باید مانع خلق پول بانک های غیردولتی، بنگاهداری بانک ها و حیله ربا در عملیات بانکی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، حجت الاسلام سید حسین میرمعزی اظهار داشت: اگر قرار است در نظام بانکی، تحولاتی رخ دهد، باید نظام بانکی ما از ربا خلاص و سرمایه های عظیم در اختیار بانک ها نیز در راستای اقتصاد و رفع مشکلات اقتصادی کشور جریان پیدا کند.

  وی افزود: این نقدهای سه گانه (خلق پول توسط بانک های غیر دولتی، بنگاه داری بانک ها و حلیه های ربا) به عنوان خط قرمز است و به هیچ وجه، تجویز آنها را در قانون بانک مرکزی تأیید نمی کنیم و اصرار داریم در قانون بانک مرکزی عدم جواز این سه تصریح شود.

  رییس گروه اقتصاد مرکز تحقیقات اسلامی مجلس با اشاره به سه اشکال و خط قرمز این مرکز و شورای بانکی حوزوی به طرح قانون بانک مرکزی گفت: نمایندگان محترم دقت کنند اکنون که با گذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی، این موقعیت پیش آمد که در قانون بانکداری تغییراتی ایجاد شود، این فرصت را از دست ندهند و این تغییرات اساسی را در قانون ایجاد کنند.

*توقف خلق پول در بانک های خصوصی عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: در حال حاضر به بانک های غیردولتی قدرت خلق پول داده شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 پیشنهاد اصلاحی برای طرح قانون بانک مرکزی

3 پیشنهاد اصلاحی برای طرح قانون بانک مرکزی