مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مرداد 1401 ساعت 10:572022-08-01اقتصادي

تعداد دانش آموختگان سمنان متناسب با فرصت های شغلی موجود نیست


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های مختلف متناسب با فرصت های شغلی موجود در این استان نیست و 58 درصد از نرخ بیکاری استان متعلق به این گروه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شاهرود، سیدحسین شاهچراغ، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان صبح امروز در آیین افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای جوار کارگاهی شرکت زغال سنگ البرز شرقی شاهرود اظهار کرد: بخش معدن یکی از ظرفیت های مهم توسعه ای استان سمنان است که درصد کمی از آن به بهره برداری رسید.

وی چالش تأمین نیروی کار برای این بخش همانند سایر بخش ها را ناشی از توانمند نبودن نیروی کار از یکسو و تغییر ذائقه جامعه از سوی دیگر عنوان کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان خاطرنشان کرد: با توجه به آمارهای رسمی، تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های مختلف متناسب با فرصت های شغلی موجود در استان نیست و بر این اساس 58 درصد از نرخ بیکاری استان متعلق به این گروه است.

شاهچراغ مشارکت صنایع و بنگاه های اقتصادی در آموزش های مهارتی را بسیار ارزشمند دانست و تأکید کرد: فنی و حرفه ای به منظور تأثیرگذاری بیشتر آموزش های مهارتی، سرفصل های آموزشی را منطبق با مشاغل مورد نیاز بنگاه اقتصادی ارائه خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد دانش آموختگان سمنان متناسب با فرصت های شغلی موجود نیست

تعداد دانش آموختگان سمنان متناسب با فرصت های شغلی موجود نیست