مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مرداد 1401 ساعت 10:472022-08-01بين الملل

حمله پامپئو به بایدن به دلیل عدم حمایت از سفر پلوسی به تایوان


وزیر امور خارجه سابق آمریکا به دلیل آنچه عدم حمایت این رییس جمهور آمریکا از سفر تاییدنشده نانسی پلوسی به تایوان خوانده می شود، به جو بایدن تاخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به نوشته روزنامه نیویورک پست، روز یکشنبه دفتر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا تایید کرد که او در صدر یک هیات کنگره این کشور عازم سفر به سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و ژاپن شده است اما صحبتی از سفر او به تایوان نکرد.

مایک پامپئو در مصاحبه ای با جان کاتسیماتیدیس مجری یک شبکه رادیویی آمریکا مدعی شد: ما شاهد بوده ایم که هالیوود و لیگ بسکتبال آمریکا در برابر حزب کمونیست چین تعظیم کرده اند و این موضوع نباید برای دولت آمریکا اتفاق بیفتد و رییس جمهور آمریکا نباید چنین کاری را انجام دهد.

  او در ادامه این اظهارات ادعایی گفت: من اغلب با نانسی پلوسی هم نظر نیستم اما او تصریح کرد میخواهد به تایوان که یک کشور مستقل و خودمختار است سفر کند.

حالا دولت بایدن می گوید که شاید این کار هوشمندانه نباشد.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا بیان کرد: اجازه دادن به این که آمریکا هدف قلدری پروپاگاندای چین بعد از گفت وگوی تلفنی جو بایدن با شی جینپینگ رییس جمهور چین در هفته گذشته قراربگیرد پیامی واقعا بد را به دوستانمان در منطقه – استرالیا، کره جنوبی، ژاپن – میفرستد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمله پامپئو به بایدن به دلیل عدم حمایت از سفر پلوسی به تایوان

حمله پامپئو به بایدن به دلیل عدم حمایت از سفر پلوسی به تایوان