مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 15:072022-07-31سياسي

نماینده مجلس: آب زیرساخت توسعه اقتصادی است


نماینده ایرانشهر در مجلس با تأکید بر نقش محوری آب در آمایش سرزمین گفت: وزارت نیرو باید به این موضوع توجه بیشتری کند و بداند که آب زیرساخت توسعه اقتصادی محسوب می شود.

- عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره مسئله انتقال آب اظهار کرد: طرح انتقال آب کارواندر (سرچشمه رود بمپور) به شهرستان خاش از جمله مواردی است که در بودجه 1401 قرار گرفته و میزان 2/13 میلیون مترمکعب در سال از طرح تملک دارایی های انتقالی به استان سیستان و بلوچستان برای آن تعیین شده است.

وی ادامه داد: از آنجایی که آب نقش محوری در آمایش سرزمین داشته و زیرساخت توسعه بخش های اقتصادی محسوب می شود، پیامدهای زیست محیطی و اجتماعی- امنیتی به همراه دارد، لذا باید این مهم با دقت فراوان بررسی شود.

  نماینده ایرانشهر در مجلس تصریح کرد: رودخانه بمپور یکی از رودخانه های اصلی استان سیستان و بلوچستان است و دومین منبع تغذیه تالاب جازموریان محسوب می شود، اما متأسفانه افت دبی رودخانه دامن، کاهش بارندگی، گرمای هوا، افزایش تبخیر آب و حفر چاه های غیرمجاز، اکوسیستم ایرانشهر را تهدید می کند، بنابراین انتقال آب از این رودخانه به شهرستان خاش اقدامی غیرکارشناسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده مجلس: آب زیرساخت توسعه اقتصادی است

نماینده مجلس: آب زیرساخت توسعه اقتصادی است