مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 14:522022-07-31بين الملل

آتش بس یمن؛ از سفر هیأت عمانی به صنعاء تا پیشنهاد «گروندبرگ»


در حالی که شورای ریاستی یمن از تحویل گرفتن طرح سازمان ملل به منظور تمدید آتش بس خبر داد هیأتی از عمان نیز وارد صنعاء شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شورای ریاستی یمن (وابسته به ائتلاف متجاوز) اعلام کرد، پیشنهاد جدید هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن ویژه تمدید آتش بس را دریافت کرده است.

خبرگزاری آناتولی گزارشی درباره پیشنهاد هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به منظور تمدید آتش بس منتشر کرد.

سفر هیأت عمانی به صنعاء از سوی دیگر، محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، امروز (یکشنبه) با یک هواپیمای عمانی و نیز با همراهی هیأتی از عمان وارد صنعاء شده است.

وی افزود، این سفر به منظور مشورت درباره تحولات مربوط به آتش بس و نیز پیشنهادهای گروندبرگ به منظور حل مسائل انسانی و اقتصادی انجام شده است.

آتش بس دو ماهه یمن در سیزدهم فروردین ماه امسال (1400) آغاز شد و دوازدهم خردادماه بود که هانس گروندبرگ فرستاده سازمان ملل متحد در امور یمن اعلام کرد، طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش بس دو ماه دیگر (تا یازدهم مرداد) تمدید شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش بس یمن؛ از سفر هیأت عمانی به صنعاء تا پیشنهاد «گروندبرگ»

آتش بس یمن؛ از سفر هیأت عمانی به صنعاء تا پیشنهاد «گروندبرگ»