مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 13:472022-07-31اقتصادي

سیل 856 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد وارد کرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، سید علی معتمدی پور در بازدید از یک مزرعه پرورش ماهی خسارت دیده از سیل اظهار کرد: از ده روز پیش تمام اقدامات هشداری و تامینی به تمام تولیدکنندگان و بهره برداران به صورت تفکیکی و مستمر انجام شد و اگرچه در کاهش خسارات موثر بوده اما حجم بالای بارندگی ها، وقوع حادثه و خسارت را اجتناب ناپذیر کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد که از طرف وزیر جهاد، حکم تام الاختیار برای رسیدگی به مشکلات کشاورزان گرفته، افزود: بیشترین خسارت ناشی از سیل در بخش آبزیان بوده و از 260 مزرعه پرورش ماهی، 180 مزرعه به طور کامل و یا جزیی آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه با همه وجود در کنار تولیدکنندگان هستیم، تصریح کرد: بخش آبزیان، پمپاژها و تاسیسات آب و خاک، اماکن دامی، کانال ها و سراب های کشاورزی، اراضی برنج کاری و صیفی و سبزی و برخی باغات آسیب جدی دیدند.

معتمدی پور گفت: سرجمع، بارش های رگباری اخیر بیش از 856 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت زده است و با توجه به تداوم سامانه بارشی این خسارات بیشتر خواهد شد.

معتمدی پور همچنین به تخریب سراب ها و کانال های انتقال آب به بیش از یکهزار و 700 هکتار اراضی برنج کاری در حاشیه رودخانه ها اشاره کرد و ادامه داد: اگر با فوریت این سراب ها ترمیم نشوند همه این مزارع خشک خواهند شد و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل 856 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد وارد کرد

سیل 856 میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد وارد کرد