مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 12:422022-07-31سياسي

تعزیه «حدیث تیر و عطش» در صحرارود فسا به نمایش در می آید


مسول روابط عمومی تعزیه بزرگ صحرارود فسا گفت: تعزیه بزرگ صحرارود فسا امسال تحت عنوان حدیث تیر و عطش در ششمین روز از ایام محرم برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمید حیدری، مسول روابط عمومی تعزیه بزرگ صحرارود فسا در جمع اصحاب رسانه گفت: تعزیه عاشوراییان صحرارود، معروف به تعزیه عصر عاشورا در روستای صحرارود شهرستان فسا همه ساله برپا می شود که سابقه این تعزیه به 250 سال قبل بر می گردد و از سال 81 این برنامه با تعزیه شهادت حضرت زهرا (س) به سبک کنونی آغاز شد.

مسئول روابط عمومی تعزیه بزرگ صحرارود با اشاره به اینکه تعزیه امسال در زمینی به مساحت حدود 12 هکتار برگزار می شود، اظهار داشت: 10 هزار متر مربع برای میدان تعزیه پیش بینی شده است، تحقیق مطالب این تعزیه زیر نظر افراد خبره و کارشناس انجام می شود.

حیدری ادامه داد: تعزیه بدون تحریف و غلو و با استفاده از دکترین های تاریخ اسلام و مراجع و همچنین از کتاب های مقتل و لحوف برای متن این تعزیه استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه این تعزیه بزرگترین تعزیه میدانی کشور است و هر سال به یک عنوان نامگذاری می شود، افزود: امسال تعزیه شهادت حضرت علی اصغر (ع) با عنوان حدیث تیر و عطش برگزار می شود و 300 تا 500 نفر از روستای صحرارود در این تعزیه حضور پیدا می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعزیه «حدیث تیر و عطش» در صحرارود فسا به نمایش در می آید

تعزیه «حدیث تیر و عطش» در صحرارود فسا به نمایش در می آید