مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مرداد 1401 ساعت 09:172022-07-31اجتماعي

مرز خسروی برای تردد زائران اربعین گشایش می یابد


سه مرز تاکنون برای مراسم اربعین استفاده می شد که امسال قرار است با پیش بینی تمهیدات امنیتی و توافق طرفین ایرانی و عراقی، مرز خسروی هم برای زائران قابل تردد باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، احمد وحیدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه دولت ایرنا درباره مرزهایی که در ایام اربعین امسال استفاده می شود، گفت: شلمچه، چذابه و مهران مرزهایی است که برای اربعین به طور معمول استفاده می شود.

وی اضافه کرد: امسال مرز خسروی هم برابر تعهدات طرفین ایرانی و عراقی بازگشایی می شود و هموطنان می توانند از این مرز برای عبور استفاده کنند.

وحیدی اظهار داشت: مرز سومار برای انتقال وسایل مواکب آماده می شود و پیش بینی شده از مرزهای شمال غرب مانند باشماق و تمرچین هم بتوانیم استفاده کنیم که این موضوع در دستور کار قرار دارد.

وزیر کشور به این سوال که آیا زائران غیرایرانی هم می توانند از مرزهای تمرچین و باشماق استفاده کنند، پاسخ منفی داد و گفت: اتباع دیگر کشورها مجاز به تردد از مرز جنوب یعنی شلمچه هستند و مرزهای غربی فقط برای ایرانیان قابل استفاده است.

وی افزود: مردم ما در استان های آذربایجان شرقی و غربی که حرکت از این مسیر برای آنان راحت تر است قرار شد در صورت توافق نهایی از مرز تمرچین برای حضور در مراسم اربعین امسال تردد کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرز خسروی برای تردد زائران اربعین گشایش می یابد

مرز خسروی برای تردد زائران اربعین گشایش می یابد