مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 18:372022-07-30اقتصادي

سامانه مانسون فقط سبب فعال شدن مسیل ها شد/ در حجم ورودی سدها تغییری ایجاد نشد


بررسی آمار ثبت شده نشان می دهد از اولین روز فعالیت سامانه مانسون در استان خوزستان تا کنون، از نظر حجم ورودی به مخازن تغییر محسوسی روی نداده و عمدتا بارش ها سبب فعال شدن مسیل ها و حوضه های میانی با حجم آبدهی محدود بوده است.

- عباس صدریان فر رییس سازمان آب  و برق خوزستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: به توجه به ابلاغ صورتجلسه ستاد ملی فرماندهی و پشتیبانی سیلاب شرکت مدیریت منابع آب ایران در مورخ 3 مرداد 1401 و اعلام هشدار هواشناسی  سطح قرمز مدیریت بحران استان مورخ 5 مرداد 1401 در خصوص ورود سامانه بارشی مانسونی به خوزستان و حوضه های آبریز منتهی به استان لذا این سازمان از همان تاریخ  3 مرداد  اقدام به تشکیل ستاد مدیریت سیلاب سازمان آب وبرق خوزستان را کرد.

وی افزود: تیم های متخصص و کارشناسی  این سازمان پس از بررسی مسیر تحت تاثیر سامانه و نیز پیش بینی  سیلاب با استفاده از مدل سازی و بررسی اثرات ناشی از آن در مسیل ها و رودخانه ها، با توجه به وسعت تحت پوشش سامانه بارشی در یک اقدام سریع از طریق تشکیل گروه های ویژه، تمامی نقاط بحرانی و مسیل ها در حوضه های آبریز مورد بازدید میدانی قرار داده شد.

رییس سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به بررسی گلوگاه ها، تاسیسات، کارگاه های عمرانی، روستاهای مسیر و نقاط آسیب پذیر احتمالی، گف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سامانه مانسون فقط سبب فعال شدن مسیل ها شد/ در حجم ورودی سدها تغییری ایجاد نشد

سامانه مانسون فقط سبب فعال شدن مسیل ها شد/ در حجم ورودی سدها تغییری ایجاد نشد