مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 14:272022-07-30اقتصادي

ذخیره سد زاینده رود به 277 میلیون مترمکعب رسید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان، حسن ساسانی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان اظهار داشت: ورودی آب به سد زاینده رود از ابتدای سال آبی، مهر ماه 1400، تاکنون در مجموع 915 میلیون مترمکعب بوده است در حالی که این سد در مدت مشابه سال گذشته 715 میلیون مترمکعب و در بلندمدت، یک میلیارد و 278 میلیون مترمکعب ورودی داشت.

وی با بیان اینکه ورودی به سد زاینده رود از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 28 درصد افزایش دارد، افزود: مقایسه ورودی آب به سد زاینده رود در سال آبی کنونی با مشابه بلند مدت همچنان حاکی از کاهش 28 درصدی ورودی آب به این سد است.

ساسانی حجم آب خروجی از این سد مخزنی را از ابتدای سال آبی تاکنون 863 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: خروجی از سد در مدت مشابه سال گذشته 557 میلیون مترمکعب و در مشابه بلندمدت یک میلیارد و 98 میلیون مترمکعب بوده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان ادامه داد: خروجی از سد زاینده رود امسال نسبت به سال گذشته 55 درصد افزایش و در مقایسه با حجم خروجی در بلند مدت 21 درصد کاهش نشان می دهد.

  78 درصد سد زاینده رود خالی است  وی ذخیره کنونی سد زاینده رود را در پی بارش های سیلابی 277 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: حجم آب ورودی به سد هم اکنون 66.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذخیره سد زاینده رود به 277 میلیون مترمکعب رسید

ذخیره سد زاینده رود به 277 میلیون مترمکعب رسید