مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 13:222022-07-30اقتصادي

قم نخستین شهری که تمام پسماندهای پزشکی را بی خطرسازی می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در سایت البرز ، اظهار کرد: تمام پسماندهای خانگی شهر به اضافه پسماندهای بیمارستانی به مجموعه سایت البرز انتقال پیدا می کند و فراوری و تولید کود کمپوست هم در این مجموعه انجام می شود.

وی با بیان اینکه روزانه 5 الی 6 تن پسماند پزشکی در شهر تولید می شود، ادامه داد: 50 درصد این میزان پسماندها توسط 10 بیمارستان موجود در شهر تولید می شود که پس از اتوکلاو، به ناوگان جمع آوری که به صورت مستقل فعالیت کرده، تحویل داده می شود و سپس به مجموعه سایت البرز انتقال می یابد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم خاطرنشان کرد: اتوکلاو دستگاهی است که بخار آب با فشار بالا، میکروارگانیزهای موجود در پسماندهای پزشکی را از بین می برد و یا به حداقل می رساند و با استفاده از این دستگاه بی خطر سازی و کم خطر سازی انجام می شود.

وی با تأکید بر اینکه مطب ها، درمانگاه ها و پلی کلینیک ها که پسماند کمتری دارند و امکانات و زیرساخت برای امحا و بی خطرسازی ندارند، توسط دو شرکت بخش خصوصی با نظارت دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی جمع آوری می شود ابراز کرد: این پسماندها روزانه به مرکز امحا پسماندهای عفونی انتقال پیدا می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قم نخستین شهری که تمام پسماندهای پزشکی را بی خطرسازی می کند

قم نخستین شهری که تمام پسماندهای پزشکی را بی خطرسازی می کند