مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 09:422022-07-30اقتصادي

بزرگترین تاکستان دیم کشور گرفتار خسارات ناشی از سیل شد


رضا محمدی، بخشدار دشمن زیاری طی گفتگو با خبرنگار فارس در ممسنی با اشاره به بارش های شدید در این منطقه بیان کرد:  به علت شدت و حجم بالای بارش ها خسارات زیادی به باغات و مراتع منطقه دشمن زیازی وارد شده است.

  محمدی افزود: طی بازدید مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مسؤولین بخش از باغات دیم انگور بخش دشمن زیاری، به مساحتی حدود 6  هزار هکتار از  باغات و مراتع، خسارت وارد شده است، این خسارات شامل از بین رفتن محصول غوره، شکستگی کامل شاخه و برگ ها، زیر گل و لای رفتن خیلی از درختان و همچنین تخریب جاده های بین باغات بوده است که  توسط کارشناسان مربوطه  بررسی و ارزیابی شده است.

وی اظهار داشت: بخش دشمن زیاری با وجود  18 هزار هکتار باغات دیم انگور  عنوان بزرگترین تاکستان  دیم انگور کشور  را از آن خود کرده است و به عنوان قطب غوره کشور محسوب می شود که خسارات وارده به این حوزه جدی است.

  بخشدار دشمن زیاری ادامه داد:  به حدود 4 هزار هکتار از باغات این منطقه خسارت  40 تا 80 درصد وارد شده است که شامل شکستگی شاخه و برگ های درختان، از بین رفتن محصول غوره، در گل و لای نشستن درختان و  ترک خوردگی کامل محصولات می باشد.

محمدی تخریب جاده  بین باغات را حدود 130 کیلومتر عنوان کرد و تاکید نمود : این جاده ها با شرایط موجود نیاز به مرمت، بازسازی و باز گشایی دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین تاکستان دیم کشور گرفتار خسارات ناشی از سیل شد

بزرگترین تاکستان دیم کشور گرفتار خسارات ناشی از سیل شد