مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مرداد 1401 ساعت 08:172022-07-30بين الملل

تونس کاردار سفارت آمریکا را احضار کرد


وزارت خارجه تونس جمعه شب اعلام کرد که کاردار سفارت آمریکا در این کشور را احضار کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از الجزیره، وزارت خارجه تونس اعلام کرد، ناتاشا فرانچسکی کاردار سفارت آمریکا در این کشور را در اعتراض به اظهارات اخیر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا احضار کرده است.

وزارت خارجه تونس در بیانیه ای اعلام کرد که اظهارات وزیر خارجه آمریکا با اصول کنوانسیون وین در مورد روابط دیپلماتیک مغایرت دارد.

وزارت خارجه تونس افزوده است: به کاردار سفارت آمریکا ابلاغ کردیم که از این اظهارات که منعکس کننده وضعیت تونس نیست، شگفت زده شدیم.

پیش تر وزیر امور خارجه آمریکا با بیان نرخ پایین مشارکت در همه پرسی اخیر تونس، از پیش نویس قانون اساسی جدید آن کشور انتقاد کرده بود.

بلینکن گفته بود که قانون اساسی جدید می تواند به تضعیف دموکراسی و تضعیف احترام به حقوق بشر و آزادی های اساسی در تونس منجر شود.

وی در بیانیه ای گفته بود که ما نگرانی های بسیاری از مردم تونس را در مورد اینکه روند تدوین قانون اساسی جدید زمینه را برای بحث واقعی محدود کرده است و اینکه قانون اساسی جدید می تواند به تضعیف دموکراسی و تضعیف احترام به حقوق بشر و آزادی های اساسی در تونس منجر شود را درک می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تونس کاردار سفارت آمریکا را احضار کرد

تونس کاردار سفارت آمریکا را احضار کرد