مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مرداد 1401 ساعت 13:472022-07-29پزشكي

عوارض جانبی غیرمنتظره دم نوش کاسنی در مبتلایان به کبد چرب


با توجه به این که نمونه برداری از کبد برای تشخیص میزان چربی آن، یک روش تهاجمی است، از سونوگرافی برای تخمین چربی کبد استفاده می شود.

- عوارض جانبی غیرمنتظره دم نوش کاسنی در مبتلایان به کبد چرب با توجه به این که نمونه برداری از کبد برای تشخیص میزان چربی آن، یک روش تهاجمی است، از سونوگرافی برای تخمین چربی کبد استفاده می شود.

پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در یک مطالعه که با هدف بررسی تاثیرات دم کرده برگ کاسنی در بیماران مبتلا به کبد چرب غیرالکلی انجام شد، دریافتند که استفاده از این گیاه، علی رغم اثرات مثبت آن در بهبود آنزیم های کبدی، عوارض غیر منتظره ای دارد و استفاده درمانی آن مورد بحث است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیماری کبد چرب غیر الکلی؛ تجمع چربی در کبد به میزان پنج تا 10 درصد وزن کبد است که بدون مصرف الکل، مصرف مواد مخدر و هپاتیت ویروسی ایجاد می شود.

این بیماری طیف گسترده ای از آسیب های کبدی را ایجاد می کند و اگر درمان نشود، می تواند منجر به سیروز کبدی و سرطان کبد شود.

کبد چرب غیر الکلی با اختلالات متابولیکی مانند چاقی، التهاب، مقاومت به انسولین، استرس اکسیداتیو و اختلال سطح چربی خون، مرتبط است.

این بیماری در حال تبدیل شدن به شایع ترین بیماری مزمن غیرواگیر در سراسر جهان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض جانبی غیرمنتظره دم نوش کاسنی در مبتلایان به کبد چرب

عوارض جانبی غیرمنتظره دم نوش کاسنی در مبتلایان به کبد چرب