مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مرداد 1401 ساعت 12:422022-07-28سياسي

آیت الله اراکی: هیئتی که در برابر استکبار جبهه نگیرد حسینی نیست


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: هیئاتی که در برابر آمریکا و اسراییل جبهه نگیرند و مظلومیت کشور را در برابر این جبهه بیان نکنند، حسینی نیستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله محسن اراکی چهارشنبه شب در نشست هم افزایی مدیران و فعالان هیئات مذهبی قم در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به این که حادثه عاشورا حادثه ای بی نظیر در جهان هستی است بیان کرد: نفوذ این حادثه گوش ها را شنوا، چشم ها را بینا و دل ها را زنده کرد.

وی با بیان این که خداوند در قرآن درباره دو تیپ شخصیتی و هویتی سخن به میان می آوَرَد اظهار کرد: طبق تعبیر قرآن برخی از مردم تنها در زندگی نباتی و حیوانی متوقف می شوند، اما برخی دیگر به عنوان دارندگان حیات انسانی و تعقل و همچنین صاحبان خِرَد و اندیشه، در برابر حق و باطل بی تفاوت نمی مانند، راه را از بیراهه باز می شناسند و از حق دفاع می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه دل انسان را به کارخانه ای تشبیه کرد و گفت: ماده لازم برای تولید معرفت و شناخت در این کارخانه، دیدنی ها و شنیدنی ها هستند، بنابراین باید گفت اگر گوش و چشم انسان بسته شود، دل او می میرد.

آیت الله اراکی افزود: برخی در کربلا به خوبی دانستند که حسین (ع) کیست و او را برگزیدند، اما برخی دیگر به سمت یزید متمایل شدند و عملا مرگ حیات ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله اراکی: هیئتی که در برابر استکبار جبهه نگیرد حسینی نیست

آیت الله اراکی: هیئتی که در برابر استکبار جبهه نگیرد حسینی نیست