مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مرداد 1401 ساعت 11:372022-07-28سياسي

سوگواره های محرم در استان یزد را بیشتر بشناسید


معاون گردشگری میراث فرهنگی یزد گفت: بخش قابل توجهی از گردشگری معنوی و مذهبی این استان مربوط به آیین ها و سنن عزاداری محرم است که بنا داریم امسال آنها را بیشتر معرفی کنیم .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، مصطفی سپهری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و با اشاره به اهمیت تدوین رویدادهای تابستانی 1401 با عنوان سوگواره های حسینی در دو ماه محرم و صفر اظهار کرد: بسیاری از رویدادهای متنوع گردشگری مذهبی و معنوی یزد در ماه محرم اتفاق می افتد که بعضا در فهرست آثار ناملموس نیز به ثبت رسیده است.

وی با بیان این که هر شهرستان در استان یزد رسم و رسوم مختص خود را در مناسبت های مختلف دارد، افزود: آیین های هر شهرستان در مناسبت های مختلف در حقیقت بیانگر فرهنگ هر منطقه است.

 معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد در ادامه به مراسم شهرستان میبد به عنوان یکی از شهرستان هایی با تنوع مراسم های مذهبی اشاره کرد و گفت: شاه حسن و شاه حسین در سیدصدرالدین قنبر از اول عاشورا به صورت سنتی و زنجیروار با اشعار مختلف برگزار می شود.

سپهری مراسم نخل برداری رشید الدین محله فیروز آباد را یادآور شد و افزود: مراسم های دیگری شامل عزاداری حسینیه محله فیروز اباد، هیاتهای عزاداری شارستان، عزاداری محله خانقاه و نتی کجوش به ترتیب در محلات حسینیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوگواره های محرم در استان یزد را بیشتر بشناسید

سوگواره های محرم در استان یزد را بیشتر بشناسید