مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 17:372022-07-27بين الملل

درآمدهای نفتی ایران، ناجی اقتصاد انگلیس شد


در موارد متعددی رژیم پهلوی درآمدهای نفتی کشور را صرف کمک به دولت کارگری انگلیس ، کمک به کارخانه های ورشکسته فرانسه و رژیم صهیونیستی می نمود و کمترین بهره ای از قبل آن نمی برد و حتی طرف مقابل چنین اجازه ای را به رژیم نمی داد تا از این موضوع ـ وام ـ بهره برداری .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، کافه تاریخ نوشت: سند حاضر یکی از ده ها مورد اسناد ساواک در زمینه بذل و بخششها و ولخرجی های بی حساب و کتاب پهلوی ها به نفع قدرت های بیگانه است و اینکه بابت این کمک ها حتی اجازه انعکاس مطلوب آن در رسانه ها و بازتاب دادن به آن و تبلیغ درباره آن را به مطبوعات نمی دادند.

روز دوشنبه 31 تیر ماه مطابق با 22 جولای 1974 وزیر دارایی انگلستان در مجلس عوام آن کشور اعلام کرد که دولت ایران یک هزار و دویست میلیون دلار برای مدت سه سال به انگلستان وام داده است.

این خبر در همان روز فقط در17 کلمه به وسیله رادیوها و تلویزیون ها بدون هیچ گونه تفسیری پخش گردید و روز بعد نیز همه جراید صبح تقریبا بدون تفسیر و یا تکمیل خبر اظهارات وزیر دارایی آن کشور را درج نمودند.

جراید انگلستان نه تنها در دو روز اول و روزهای بعد از این اقدام مهم که به قول خودشان دولت کارگری را موفق ساخته است، تفسیری ننوشتند بلکه روزنامه های تایمز سیاسی و دیلی تلگراف در حالی که در بالای صفحه اول خود خبر 17 کلمه ای را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمدهای نفتی ایران، ناجی اقتصاد انگلیس شد

درآمدهای نفتی ایران، ناجی اقتصاد انگلیس شد