مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 15:172022-07-27اقتصادي

پیشگیری از تنبلی چشم بیش از 450 هزار کودک در خراسان رضوی


معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی اظهار کرد: طرح غربالگری بینایی در راستای پیشگیری از معلولیت ها از تنبلی چشم بیش از 450 هزار کودک در استان پیشگیری می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، غلامحسین دلبری معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی ظهر امروز در نشست توجیهی مسؤولان فنی مراکز مثبت زندگی مشهد، اظهار کرد: یکی از طرح هایی که معاونت پیشگیری بهزیستی استان در راستای پیشگیری از معلولیت ها اجرا می کند، طرح غربالگری بینایی است که با انجام به موقع این طرح از تنبلی چشم بیش از 450 هزار کودک در استان پیشگیری می شود.

وی با بیان اینکه اهمیت این برنامه برای کاهش معلولیت ها حیاتی است گفت: با تلاش هایی که در 15 سال گذشته صورت گرفته، موفقیت های خوبی در این زمینه بدست آمده و ورودی های نابینایی استان بشدت کاهش یافته است.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی از غربالگری 38 هزار و 917 هزار کودک طی سال گذشته در مشهد خبر داد که در نتیجه 3 هزار و 789 مورد مشکوک به تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی گزارش شد.

دلبری ادامه داد: از این تعداد، 1044 کودک مبتلای قطعی تشخیص داده شده و اقدامات درمانی و در صورت لزوم جراحی برای آنها انجام شده تا کودک بینایی خود را بازیابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از تنبلی چشم بیش از 450 هزار کودک در خراسان رضوی

پیشگیری از تنبلی چشم بیش از 450 هزار کودک در خراسان رضوی