مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 11:422022-07-27فرهنگي

موزه باستان شناسی ارومیه میزبان آجرهای 2800 ساله قلایچی


معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: «49 قطعه آجر لعاب دار 2800 ساله قلایچی در موزه باستان شناسی ارومیه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، داوود فرازی اظهار داشت:49 قطعه آجر لعاب دار 2800 ساله قلایچی در موزه باستان شناسی ارومیه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی گفت:این آجرها به مدت یک ماه در موزه باستان شناسی ارومیه به نمایش گذاشته می شود و علاقه مندان می توانند از ساعت 9 تا 17 عصر همه روزه از این نمایشگاه بازدید کنند.

معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی افزود: آجرهای لعاب دار قلایچی پس از تلاش های انجام گرفته دو سال پیش از کشور سوییس به ایران بازگردانده شد.

وی ادامه داد: نوروز امسال نمایشگاه آجرهای قلایچی در موزه ملی ایران برپا شده بود و در تیر ماه این آجرها به زادگاه خود در بوکان منتقل و به مدت یک ماه میهمان موزه مفاخر این شهرستان بودند و سپس از آنجا به ارومیه منتقل شدند.

انتهای پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موزه باستان شناسی ارومیه میزبان آجرهای 2800 ساله قلایچی

موزه باستان شناسی ارومیه میزبان آجرهای 2800 ساله قلایچی