مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 09:122022-07-27اقتصادي

دلایل تقاضای شش میلیونی برای محصولات ایران خودرو چیست؟ + جدول


با وجود انتقادهای مطرح به قیمت گذاری دستوری و توزیع رانت حاصل از فروش محصولات خودروسازان داخلی با این شیوه فروش، وزارت صمت با راه اندازی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو بر تداوم رویه قرعه کشی و بخت آزمایی در فروش خودرو تاکید دارد.

بررسی قیمت مصوب کارخانه و حاشیه بازار خودروهای عرضه شده در دومین مرحله تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه نیز بیانگر سودهای کلانی است که به دلیل قیمت گذاری دستوری از منابع شرکت های خودروسازی برداشت و در بین برندگان خوشبخت و دلال ها و واسطه ها توزیع می شود.

قیمت های تمام شده سر به سر یا حتی با زیان برخی خودروهای داخلی در شرایطی یکی از دلایل زیاندهی خودروسازان است که اقبال مشتریان به مشارکت در طرح های فروش و پیش فروش محصولات ایران خودرو به مراتب بیشتر از سایر شرکت های خودروسازی داخلی است.

به اعتقاد فعالان صنفی علاوه بر سود سرشار اختلاف قیمت کارخانه و بازار و نفع مشتری و دلال از این شیوه فروش خودرو، بازارپسندی، کیفیت، دوام و شبکه خدمات پس از فروش مناسب از جمله عوامل اقبال گسترده مشتریان به ثبت نام برای خرید محصولات این گروه خودروسازی است به نحوی که در طرح اخیر فروش در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو وزارت صمت برای فروش 25 هزار دستگاه انواع محصولات ایران خودرو حدود 6 میلیون متقاضاضی وجود داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل تقاضای شش میلیونی برای محصولات ایران خودرو چیست؟ + جدول

دلایل تقاضای شش میلیونی برای محصولات ایران خودرو چیست؟ + جدول