مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مرداد 1401 ساعت 05:122022-07-27سياسي

تکریم عملی بازنشستگان/ستاد مرگ تدریجی دریاچه ارومیه/تئوری مزیت نسبی


ده درمـــانـــی آقای وزیــــــر، وصول 7 برابری درآمد های نفتی، «مجردان قطعی» کمر جمعیت را قطع می کنند!، تازه ترین واکنش تهران به اتهامات برجامی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک روزنامه های امروز چهارشنبه 5 مردادماه در حالی چاپ و منتشر شدند که فصل سیل در کشور؛ تهران هم هشدار نارنجی گرفت، خطر وقوع سیل در پایتخت، ضربه شدید تورم به کم درآمدها، ازدواج از طریق کانال های تلگرامی و فضای مجازی چقدر در ایران رواج دارد؟ و رویارویی ایران و آژانس و آینده مبهم برجام در صفحات نخست روزنامه های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های منتشره در شماره امروز روزنامه ها را مرور می کنیم: تئوری مزیت نسبی هادی حق شناس اقتصاددان طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با عنوان تئوری مزیت نسبی نوشت: براساس دیدگاه های برخی از اقتصاددانان، کشور ها برای اینکه از ظرفیت کامل خود با پایین ترین هزینه ممکن استفاده کنند و ضمنا بتوانند با سایر کشور ها هزینه مبادله را به حداقل ممکن برسانند، تلاش می کنند که براساس مزیت نسبی خود کالا تولید کنند.

بر این اساس به عنوان مثال کشوری که می تواند نفت یا گاز را با حداقل هزینه تولید کند، سایر کشور ها از آن کشور نفت و گاز می خرند و بالعکس کشوری که بتواند فولاد یا سایر عناصر طبیعت را با حداقل هزینه استخراج و ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تکریم عملی بازنشستگان/ستاد مرگ تدریجی دریاچه ارومیه/تئوری مزیت نسبی

تکریم عملی بازنشستگان/ستاد مرگ تدریجی دریاچه ارومیه/تئوری مزیت نسبی