مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 16:472022-07-26حوادث

سیل در جنوب افغانستان 500 خانه را ویران کرد


در ادامه حوادث طبیعی در افغانستان، مقامات طالبان از تخریب 500 منزل و 10 هزار هکتار زمین کشاورزی در پکیتا در جنوب این کشور خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مقامات محلی طالبان در پکتیا اعلام کردند که بیش از 500 خانه در مرکز و برخی از شهرستان های این ولایت بر اثر سیل تخریب شده اند.

شهر گردیز، مرکز پکتیا و شهرستان های زرمت، احمدآباد و سیدکرم این ولایت روز گذشته دوشنبه شاهد سیل مرگبار بوده که براثر آن 8 نفر جان باخته و 6 نفر نیز مصدوم شدند.

   مقامات طالبان همچنین اعلام کردند که در سیل پکتیا بیش از 10 هزار هکتار زمین کشاورزی نیز تخریب شده است.

وزارت رسیدگی به حوادث طبیعی دولت موقت طالبان آخرین آمار تلفات سیل اخیر در افغانستان را اعلام کرده و گفته است که  در سیل اخیر در 10 ولایت افغانستان 20 نفر کشته و تعدادی نیز مصدوم شدند.

  این در شرایطی است که مولوی محمدنسیم حقانی، سخنگوی وزارت حوادث طبیعی دولت موقت طالبان گفته بود که براثر سیل 13 نفر براثر بارش شدید باران و جاری شدن سیل در مناطق مختلف افغانستان جان باخته و 20 نفر دیگر مصدوم شدند.

  حقانی اظهار داشت: سیل طی دو روز گذشته بیشترین خسارات را در ولایت های میدان وردک، پکتیا، ننگرهار، نورستان، پکتیکا و پروان برجای گذاشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیل در جنوب افغانستان 500 خانه را ویران کرد

سیل در جنوب افغانستان 500 خانه را ویران کرد