مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 14:572022-07-26اقتصادي

قطب تولید هلو مازندران نیازمند صنایع تبدیلی است


وجود صنایع تبدیلی در شهرستان نکا به دلیل قطب کشاورزی بودن این منطقه یکی از نیازهای مهم برای جلوگیری از دورریز محصولات باغی و کشاورزی است.

- خبرگزاری فارس مازندران ـ مریم نظری شهرستان نکا به واسطه آب و هوای بی نظیر و فوق العاده و خاک حاصلخیزدارای توانمندی های فراوانی در تولید محصولات مختلف کشاورزی است و شهرستان نکا با دارا بودن حدود 7.

5 درصد اراضی کشاورزی مازندران، حدود 8 درصد تولیدات محصولات کشاورزی استان مازندران را به خود اختصاص داده است و براساس اعلام کارشناسان حوزه کشاورزی، میزان تولیدات محصولات زراعی و باغی نکا حدود 450 هزار تن در سال است.

شهرستان نکا دارای ظرفیت بالایی در کاشت و تولید محصولات باغی و زراعی و گیاهان دارویی دارد؛ اما با وجود این توانمندی ها نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی یکی از مهمترین معضلات پیش روی تولیدکنندگان این شهرستان به شمار می رود.

اگر چه بسیاری از محصولات باغی و کشاورزی در شهرستان نکا به صورت خام و تازه خوری مصرف می شود؛ اما وجود برخی از محصولات باغی و زراعی دورریز که نمی توان آن را نادیده گرفت؛ موجب می شود که توجه به صنایع تبدیلی یکی از اولویت های مهم برای مسؤولان و تولیدکنندگان باشد و به نوعی صنایع تبدیلی و فرآوری، حلقه مفقوده بخش کشاورزی است و ایجاد آن موجب می شود تا ضمن جلوگیری از دورریز م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطب تولید هلو مازندران نیازمند صنایع تبدیلی است

قطب تولید هلو مازندران نیازمند صنایع تبدیلی است