مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 14:272022-07-26بين الملل

4 سال از بازداشت دیپلمات ایرانی در بلژیک گذشت؛ بدعتی خطرناک که گذاشته شد


چهار سال است که از بازداشت غیرقانونی و خلاف کنوانسیون وین اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در بلژیک می گذرد، بدعت خطرناکی که آلمان و بلژیک در زمینه نقض مصونیت دیپلمات ها گذاشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، چهار سال است که از بازداشت اسدالله اسدی دبیر سوم سفارت ایران در اتریش بر خلاف کنوانسیون 1961 وین و براساس اطلاعات ارائه شده از سوی موساد سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و گروهک منافقین می گذرد.

قضیه از آن قرار بود که 11 تیر ماه 1397 بلژیک و اتریش، همزمان با سفر حسن روحانی رییس جمهور سابق به اروپا، از بازداشت پنج نفر از جمله یک دیپلمات ایرانی به ظن تلاش برای بمب گذاری در نشست گروهک تروریستی منافقین در پاریس خبر دادند.

یک زوج ایرانی الاصل به این اتهام در پاریس بازداشت و بلژیک اعلام کرد که یک دیپلمات ایرانی به نام اسدالله اسدی با آنها در ارتباط بوده و در ایالت بایرن آلمان بازداشت شده و قرار است برای سپری کردن روند استرداد به بلژیک، در دادگاهی در بامبرگ حاضر شود.

دادستانی آلمان هم مدعی شده بود که این دیپلمات ایرانی به زوج بلژیکی - ایرانی وسیله انفجاری حاوی 500 گرم ماده انفجاری استون پروکسید داده است.

بازداشت این دیپلمات ایرانی همان روز با واکنش محمدجواد ظریف وزیر سابق امور خارجه مواجه شد و وی در توییتر نوشت:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 سال از بازداشت دیپلمات ایرانی در بلژیک گذشت؛ بدعتی خطرناک که گذاشته شد

4 سال از بازداشت دیپلمات ایرانی در بلژیک گذشت؛ بدعتی خطرناک که گذاشته شد