مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 14:022022-07-26بين الملل

بحران کابینه در لبنان؛ دوره های طولانی از دولت پیشبرد امور


از زمان استقلال لبنان تا کنون 77 دولت در این کشور تشکیل شده اما نظام طایفه ای لبنان و سهم خواهی ها باعث شده در هر بار، تشکیل دولت به سختی انجام شود و دولت قبل تا مدت ها مسؤول پیشبرد امور باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، نجیب میقاتی نخست وزیر مکلف لبنان از 23 ژوئن گذشته در حال تلاش برای تشکیل دولت لبنان است و اختلافات بر سر برخی کرسی ها ممکن است این موضوع را طولانی کند و دوره دولت پیشبرد امور طولانی شود که تبعات سختی برای لبنان دارد.

در لبنان از زمان استقلال در سال 1943 تا دوره ریاست جمهوری فعلی میشل عون 77 دولت تشکیل شده و مسیر تشکیل دولت هیچ زمانی آسان نبوده و اختلافات، سهم خواهی های سیاسی و تسویه حساب ها منجر به تأخیر در تشکیل دولت جدید شده که طولانی ترین دوره مربوط به دولت حسان دیاب است.

دیاب در 19 دسامبر 2019 مأمور به تشکیل دولت شد و بالاخره در 21 ژانویه 2020 دولت وی تشکیل شد.

این دولت در 10 آگوست 2020 در پی انفجار مهیب در بندر بیروت (4 آگوست) استعفا داد و 13 ماه دولت پیشبرد امور بود تا اینکه در 10 دسامبر 2021 دولت سوم نجیب میقاتی تشکیل شد.

در همین ارتباط ولید حسین تحلیلگر سیاسی لبنانی در روزنامه المدن به العربی الجدید گفت، مرحله پیشبرد امور در دولت های لبنان بویژه پس از خروج نیروهای سوریه از لبنان در سال 2005 طولانی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران کابینه در لبنان؛ دوره های طولانی از دولت پیشبرد امور

بحران کابینه در لبنان؛ دوره های طولانی از دولت پیشبرد امور