مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 09:322022-07-26پزشكي

نبود مراکز شبانه روزی برای نگهداری بزرگسالان اُتیسم


ما در خصوص بیماران اُتیسم بزرگسال مرکز شبانه روزی نداریم و به صورت روزانه خدماتی را به آن ها ارائه می کنیم در تلاشیم تا این خدمات توسعه یابد.

- علی محمد قادری، معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور در گفت وگو با خبرنگار آسیب های اجتماعی خبرگزاری فارس درباره ضرورت ایجاد مراکز نگهداری بزرگسالان اُتیسم در کشور، اظهار کرد: ما در خصوص بیماران اُتیسم بزرگسال مرکز شبانه روزی نداریم و به صورت روزانه خدماتی را به آن ها ارائه می کنیم، در تلاشیم تا این خدمات توسعه یابد چرا که نقش مهمی را می توانند ایفا کنند.

رییس سازمان بهزیستی کشور، اُتیسم را یکی از بیماری های شایع در کشور خواند و اذعان کرد: اُتیسم یکی از معلولیت هایی که در جامعه شیوع بسیاری دارد و در حال توسعه است، بعضاً از 2 سالگی تا سنین بالاتر همراه خانواده است و برای ما این بیماری بسیار مهم است.

قادری با تاکید بر ضرورت توجه به خانواده های دارای فرزند اُتیسم، خاطرنشان کرد: مراقبت از بیماران اُتیسم به ویژه خانواده هایشان از جمله پدر و مادر، بسیار مهم است، این خانواده ها سال هاست که از حضور در جامعه محروم هستند و به محدودیت هایی رسیده اند، ما این ها را در قالب برنامه هایی پیگیری می کنیم تا  خانواده های دارای فرزند اُتیسم بزرگسال در اردوگاه هایی، اوقات فراغتی در ایام سال داش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود مراکز شبانه روزی برای نگهداری بزرگسالان اُتیسم

نبود مراکز شبانه روزی برای نگهداری بزرگسالان اُتیسم