مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 09:322022-07-26پزشكي

آمادگی مراکز خدمات جامع سلامت خراسان رضوی برای مقابله با وبا


مراکز خدمات جامع سلامت خراسان رضوی برای مقابله با وبا به حالت آماده باش درآمدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد به نقل از وبدا، ناصر امینی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به مشاهده بیماری وبا در برخی از نقاط کشور و با هدف پیشگیری از شیوع بیماری در مناطق تحت پوشش این دانشگاه، مراکز خدمات جامع سلامت این استان به حالت آماده باش درآمده است.

ناصر امینی افزود: تاکنون مورد ابتلا به بیماری وبا در خراسان رضوی ثبت نشده است و همه آزمایش های موارد مشکوک گرفته شده از بیماران مبتلا به اسهال در استان منفی بوده، در عین حال پیش بینی دارو و سرم مورد نیاز برای زمان بحران شده است.

وی افزود: آخرین دستور های مدیریت و مقابله با وبا برای بخش های دولتی و خصوصی فعال در حوزه سلامت ارسال شده و در جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی موضوع این بیماری طرح و در حال بررسی است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حساس سازی و جلب حمایت مسوولان اجرایی استان از موضوعات در حال پیگیری در جلسات پیرامون این بیماری است.

امینی توجه به کاروان های زیارتی با همکاری سازمان حج و زیارت را یکی از برنامه های مهم دانشگاه علوم پزشکی مشهد برشمرد و افزود: برگزاری جلسات اطلاع رسانی برای متولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی مراکز خدمات جامع سلامت خراسان رضوی برای مقابله با وبا

آمادگی مراکز خدمات جامع سلامت خراسان رضوی برای مقابله با وبا