مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مرداد 1401 ساعت 07:222022-07-26دانش

کشف فاز جدیدی از ماده: کنترل اطلاعات کوانتومی در «دو» بعد زمان


هر کدام از این یون ها به نام یک بیت کوانتومی یا به اختصار کیوبیت (Qubit) شناخته می شود.

در کامپیوترهای کلاسیک اطلاعات با بیت های صفر و یک منتقل می شود، - کشف فاز جدیدی از ماده: کنترل اطلاعات کوانتومی در دو بعد زمان هر کدام از این یون ها به نام یک بیت کوانتومی یا به اختصار کیوبیت (Qubit) شناخته می شود.

در کامپیوترهای کلاسیک اطلاعات با بیت های صفر و یک منتقل می شود، اما کیوبیت ها با توانایی های خارق العاده ای که مکانیک کوانتومی در اختیار ما قرار داده است، می توانند اطلاعات بسیار بیشتری را حمل کنند.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه بریتیش کلمبیا، ماساچوست و تگزاس در تلاش های اخیر خود، با تاباندن لیزر به اتم های پردازنده یک کامپیوتر کوانتومی، توانستند به فاز جدیدی از ماده دست پیدا کنند.

آن ها پرتوهای لیزر را در یک توالی فیبوناچی به این اتم ها تاباندند و در کمال تعجب به ماده ای دست پیدا کردند که به نظر می رسد منفعت های دو بعد زمان را برای ما فراهم می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازدیجیاتو، به طور کلی ما موجوداتی هستیم که خودمان و تمام محیط اطرافمان در سه بعد فضا (طول، عرض و ارتفاع) و یک بعد زمان وجود داریم و در بعد زمان همیشه رو به جلو حرکت می کنیم و هیچ اختیاری در کنترل زمان نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف فاز جدیدی از ماده: کنترل اطلاعات کوانتومی در «دو» بعد زمان

کشف فاز جدیدی از ماده: کنترل اطلاعات کوانتومی در «دو» بعد زمان