مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مرداد 1401 ساعت 21:422022-07-25پزشكي

ذبح دام در معابر عمومی شهرستان بیرجند ممنوع است


رییس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: ذبح دام در مراسم استقبال از حجاج و ماه محرم با توجه به احتمال انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در معابر عمومی ممنوع است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، حسن علیزاده ، رییس شبکه دامپزشکی بیرجند روز دوشنبه به رسانه ها اعلام کرد: با افرادی که تحت هر عنوان اقدام به کشتار غیرمجاز دام در معابر عمومی کنند، برخورد قانونی می شود.

وی افزود: با توجه به افزایش مبتلایان به بیماری تب کریمه کنگو در کشور ذبح دام فقط در کشتارگاه دام شهرستان و تحت نظارت بازرسان بهداشتی دامپزشکی امکانپذیر است.

رییس شبکه دامپزشکی بیرجند گفت: شبکه دامپزشکی با افرادی که خارج از این چارچوب اقدام به ذبح دام در معابر عمومی کنند، برخورد می کند.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه کشتار غیرمجاز دام در معابر عمومی با شماره 1512 دامپزشکی تماس بگیرند.

بنابر اعلام مسوولان دامپزشکی خراسان جنوبی تاکنون مورد مثبت ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در این استان مشاهده نشده است.

تب، علائم عضلانی، دل پیچه و اسهال از جمله علائم عمومی این بیماری است و در سال جاری با توجه به مشاهده مواردی از تب کریمه کنگو و مرگ ناشی از آن در کشور و استان های همجوار خراسان جنوبی، تشدید برنامه مرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذبح دام در معابر عمومی شهرستان بیرجند ممنوع است

ذبح دام در معابر عمومی شهرستان بیرجند ممنوع است