مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مرداد 1401 ساعت 15:222022-07-24اقتصادي

تجارب جهانی در شهرهای یادگیرنده زمینه ساز دستیابی به توسعه پایدار


مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از انتشار گزارش علمی «مدیریت دانش و شهرهای یادگیرنده، واکاوی تجارب جهانی» به همت گروه مستندسازی شهری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، عقیل منصوری، معاون مطالعات مدیریت، امور اجتماعی و اقتصادی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران، با بیان این که شهر یادگیرنده محرک مهمی در دستیابی به اهداف توسعه پایدار بوده و منجر به ایجاد نگرش ­های جدید در طیف وسیعی از دانش و مهارت بین شهروندان در سنین مختلف می­ شود، گفت: این نگرش های جدید موجبات سازگاری هرچه بیشتر شهروندان با تغییرات فزاینده محیطی را بوجود آورده و در نهایت عملکرد آنان را در مواجه با شرایط مختلف بهبود می­ بخشد.

وی افزود: از این رو ایده یادگیری مستمر و موثر در واکاوی تجارب جهانی سبب شد تا مجموعه ای از مطالعات موردی در قالب یک دانش شهر (گزارش علمی) گردآوری شود که هدف آن به اشتراک گذاری بینشی نوین در راستای شیوه ­ها و سیاست­ های یادگیری مادام العمر موفق در طیفی از شهرهای جهان است.

منصوری افزود: در این کتاب به تجربیات متنوع شش شهر لاریسا (یونان)، ملتون (استرالیا)، سوروکابا (برزیل)، بهیردار (اتیوپی)، امان (اردن)، و کنتاگم (برزیل) پرداخته شده که از نظر اندازه، جمعیت و سرانه تولید ناخالص داخلی دارای تنوع هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارب جهانی در شهرهای یادگیرنده زمینه ساز دستیابی به توسعه پایدار

تجارب جهانی در شهرهای یادگیرنده زمینه ساز دستیابی به توسعه پایدار