مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مرداد 1401 ساعت 13:572022-07-24اقتصادي

97 درصد کشت خربزه در تربت جام به روش نوین است


قائم مقام رییس جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با تاکید بر تغییر سیاستگذاری کشت منطقه ای از سنتی به نوین گفت: کشت زیرخاکی و تِیپ خربزه نمونه بارز صرفه جویی در بحران آبی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در تربت جام، محمد صبور قائم مقام رییس جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی ظهر امروز در جشنواره خربزه و تجلیل از برترین های کشاورزی و عکس پالیز در تربت جام، گفت: برگزاری چنین نشست ها و همایش ها تلنگری اساسی براصلاح شیوه های مدیریت کاشت، داشت و برداشت از مرزعه تا مصرف است که تلاش بی وقفه مجاهدان اقتصادی کشور را نشان می دهد.

 وی با مروری به نخستین جشنواره خربزه در سال 90 ، گفت: 11 سال پیش اتفاقاتی در این شهر رخ داد که یکی از دغدغه های اصلی معاون وزیر وقت جهاد، سوق دادن کشاورزان به ایجاد اصلاح آبیاری سنتی به روش های نوین و روی آوردن به کشت نشایی درعبور از بحران آبی بود که الحمدلله در این همایش بخش اعظم آن مرتفع شد.

 قائم مقام رییس جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با تاکید بر تغییر سیاستگذاری کشت منطقه ای از سنتی به نوین تصریح کرد: کشت زیرخاکی و تِیپ خربزه نمونه بارز صرفه جویی در بحران آبی است که لازم است محققان، اهل علم و فارغ التحصیلان و دانشجویان برای ایجاد بهره وری بیشتر روی این پروژه ها وقت بگذارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

97 درصد کشت خربزه در تربت جام به روش نوین است

97 درصد کشت خربزه در تربت جام به روش نوین است