مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مرداد 1401 ساعت 11:072022-07-24بين الملل

اسپوتنیک: ترکیه برای تغییر موضع عراق، به بارزانی متوسل شد


یک منبع عراقی فاش کرد که ترکیه از نخست وزیر منطقه کردستان خواسته تا به بغداد برود و موضع قاطع دولت عراق در محکومیت حملات آنکارا را تغییر دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک منبع سیاسی عراقی روز گذشته (شنبه) فاش کرد که آنکارا از مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان خواسته تا به بغداد برود و از قاطعیت موضع دولت عراق در خصوص حمله ترکیه به یک اقامتگاه گردشگری در استان دهوک کم کند.

این منبع سیاسی در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: اطلاعاتی دریافت کردیم مبنی بر اینکه ترکیه از مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، خواسته است تا پس از اقدامات انجام شده توسط آنکارا و تشدید محکومیت های عراق در واکنش به بمباران ترکیه، به بغداد برود تا موضع دولت عراق را نرم کند .

حکومت منطقه کردستان عراق دیروز اعلام کرد که مسرور بارزانی، نخست وزیر حکومت منطقه در راس یک هیات سیاسی به بغداد رفت تا درباره مشکلات باقی مانده بین بغداد و اربیل گفت وگو کند.

منطقه کردستان در بیانیه ی خود ضمن توضیح درباره جزییات سفر بارزانی به بغداد، اعلام کرد که  بارزانی در سفر خود با مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشبرد امور بغداد و دیگر مقامات دولت مرکزی دیدار و گفت وگو کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسپوتنیک: ترکیه برای تغییر موضع عراق، به بارزانی متوسل شد

اسپوتنیک: ترکیه برای تغییر موضع عراق، به بارزانی متوسل شد