مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مرداد 1401 ساعت 10:122022-07-24اقتصادي

برخی دستگاه های دولتی از اجرای قانون استخدام 3 درصد ویژه معلولین خودداری می کنند


در حال حاضر تعداد 117 هزار و 869 نفر تحت پوشش بهزیستی خراسان شمالی قرار دارند و طبق قانون تمامی دستگاه های دولتی موظف هستند 3 درصد از نیروهای مورد نیاز خود را از معلولین انتخاب کنند، - محسن توحیدی مقدم، مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 117 هزار و 869 نفر معادل 42 هزار و 268 خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند که از این تعداد 22 هزار و 925 نفر مستمری بگیر و مابقی به نوعی از خدمات غیر مستمر و خدمات بهزیستی در بخش های مختلف بهره مند هستند.

وی در خصوص استخدام معلولین در دستگاه های دولتی گفت: طبق قانون تمامی دستگاه های دولتی موظف هستند 3 درصد از نیروهای مورد نیاز خود را از معلولین انتخاب کنند و این به گونه ای است که معلول هم شرایط عمومی را داشته باشد و زمانی که در شرایط مساوی قرار می گیرد، می تواند از سهمیه استفاده کند، ولی دستگاه هایی نیز هستند که این قانون را رعایت نمی کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی به وجود 14 مرکز نگهداری ایتام از شیرخوار تا 18 سال در مراکز شبانه روزی اشاره کرد و افزود: این مراکز تحت پوشش این نهاد هستند و 221 نفر در این مراکز مقیم هستند.

وی همچنین از فعالیت 11 مرکز اورژانس اجتماعی در استان خبرداد و بیان داشت: در تمامی شهرستان های استان 8 مرکز اورژانس اجتماعی و 4 نفر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی دستگاه های دولتی از اجرای قانون استخدام 3 درصد ویژه معلولین خودداری می کنند

برخی دستگاه های دولتی از اجرای قانون استخدام 3 درصد ویژه معلولین خودداری می کنند