مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مرداد 1401 ساعت 08:572022-07-24فرهنگي

رودخانه ای در بوشهر که درختانش سیاه می شود!+فیلم


پرندگان مهاجر که به امید ادامه حیات به سوی رودخانه «دلوار» می آیند، ناگاه در بستری سیاه رنگ از رودخانه در منجلاب پساب های تلخ رو، جفت خود را در حال جان کندن می بینند.

- خبرگزاری فارس - شهرستان دیر، فاطمه مظفری پور: باد در میان نیزار های رودخانه دلوار بخش آبدان زوزه می کشد گویا در بحبوحه آتش افکندن خورشید بر جان رودخانه، نیزار ها با تمام قوا، خود را تکان می دهند تا از عطش آب گرم شده دلوار رهایی یابند.

آواز پرندگان مهاجر در کنار پرندگانی که گویا رنگین کمان بر پرهایشان پاشیده شده، در سرتاسر دلوار پخش شده بود و با شروع نوای پرندگان، زوزه باد خشک و گرم دیگر شنیده نمی شود.

رودخانه دلوار در گذر عمر خود تبدیل به زیستگاهی برای انواع پرندگان و درختان شده است، درختانی که چنان خوش روییده اند که با سر برافکندن به آسمان، دیگر میانه رودخانه قابل مشاهده نیست.

وقتی سیاهی بر رودخانه منزل می گشاید اما در گوشه ای از پهنای دلوار سیاهی مخوفی به چشم می خورد، درختانی که سبزی خود را از دست داده اند و نایی برای قامت برافروختن ندارند؛ عجیب بود، سیاهی حتی به شاخه ها و تنه این درختان هم رسیده بود، درختانی که نه تنها خشک شده بودند بلکه بوی تعفن گندیده شدن شاخ و برگشان هم تا حدودی بر مشام می رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رودخانه ای در بوشهر که درختانش سیاه می شود!+فیلم

رودخانه ای در بوشهر که درختانش سیاه می شود!+فیلم