مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مرداد 1401 ساعت 08:172022-07-24فرهنگي

سرقت نقاشی مظفرالدین شاه تایید شد


در دفتر سال 1317 دوباره این تابلو (پرتره مظفرالدین شاه اثر کمال الملک) جزو اموال انتقالی از خوابگاه به کاخ گلستان ثبت شده است، اما در دفاتر سال 1361 که مربوط به وزارت فرهنگ و هنر وقت است، - در دفتر سال 1317 دوباره این تابلو (پرتره مظفرالدین شاه اثر کمال الملک) جزو اموال انتقالی از خوابگاه به کاخ گلستان ثبت شده است، اما در دفاتر سال 1361 که مربوط به وزارت فرهنگ و هنر وقت است، هیچ نشانی از نام تابلو نیست.

مدیرکل موزه های وزارت میراث فرهنگی تایید کرد که تابلوی پرتره مظفرالدین شاه قاجار، در فاصله سال های 1317 تا 1361 از کاخ گلستان خارج شده و بعدها قاچاقی به خارج از کشور منتقل شده و به فروش رفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از انتشار عکس هایی از تابلو به فروش رفته پرتره مظفرالدین شاه قاجار در حراجی کریستیز بریتانیا و جای خالی این تابلو روی دیوارهای کاخ گلستان در تهران، این سوال پرسیده شد که این اثر کمال الملک چه زمان و چگونه از ایران خارج شده و از یک حراجی سر درآورده است؟ مسؤولان کاخ گلستان در اظهارات اولیه از وجود چنین تابلویی ابراز بی اطلاعی کرده و حتی احتمال تقلبی بودن آن را مطرح کردند.

احمد دِزواره ای که از اواخر دهه 50 تا سال 1386 ریاست موزه های کاخ گلستان را به عهده داشت نیز وجود چنین تابلویی را در این مجموعه به طور کامل رد کرد و ادعاهای مطرح ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرقت نقاشی مظفرالدین شاه تایید شد

سرقت نقاشی مظفرالدین شاه تایید شد