مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مرداد 1401 ساعت 08:072022-07-24سياسي

آش غربزدگی شور شد حتی صدای «شرق» هم درآمد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، شرق در یادداشتی که استثنای بر قاعده غربگرایی در این روزنامه است، نوشت: از پیش از انقلاب مشروطه و با اولین سفر های شاهان قاجار به اروپا، - آش غربزدگی برخی عناصر غربگرا آن قدر شور شد که صدای روزنامه شرق را هم درآورد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، شرق در یادداشتی که استثنای بر قاعده غربگرایی در این روزنامه است، نوشت: از پیش از انقلاب مشروطه و با اولین سفر های شاهان قاجار به اروپا، یک حس دلبستگی در بین نخبگان کشورمان نسبت به اروپا و غرب شکل گرفت؛ حسی که به مرور وسعت یافت تا آنجا که تقریبا اکثر مهاجرت های جامعه ما به سمت غرب است.

اگر دلیل این دلبستگی را بپرسیم، شاید بیشترین پاسخ این باشد که در غرب، رعایت حقوق فردی انسان ها و دموکراسی، بیشتر از هر جای دیگر است و انصافا هم چنین است.

اما این رعایت حقوق فردی یا همان حقوق بشر و دموکراسی در درون مرز های کشور های غربی یک چیز است و وقتی سخن از اولویت روابط بین کشور ها باشـد، چیز دیگر.

اینکه مهاجران وقتی به آن کشور ها می رسند، از آن رعایت حقوق و دموکراسی بهره می برند، الزاما به این معنا نیست که رابطه کشور هایی مثل کشور ما با آن کشور ها هم به بسـط دموکراسی و حقوق بشر در سرزمینمان منجر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آش غربزدگی شور شد حتی صدای «شرق» هم درآمد

آش غربزدگی شور شد حتی صدای «شرق» هم درآمد