مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مرداد 1401 ساعت 21:522022-07-23سياسي

70 درصد فرش ایران به آمریکا و انگلستان صادر می شود


رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه در شرایط جنگ اقتصادی هستیم اما 70 درصد فرش ایران به آمریکا و انگلستان و مابقی به حوزه اروپا صادر می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرضا، فرحناز رافع رییس مرکز ملی فرش ایران عصر امروز در بازدید از کارگاه های قالی بافی شهرضا با بیان اینکه فرش دستباف آمیختگی صنعت و هنر است و میراثی برای جوانان آینده محسوب می شود، اظهار داشت: فرش دستباف یک میراث کهن ایرانی است و ایران را با هنر فرش دستباف می شناسند.

وی با بیان اینکه نخستین دولتی که بعد از ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب به فرش توجه دارد، دولت سیزدهم است، افزود: هر رییس جمهوری وارد ایران می شود، نمایشگاه فرش دستباف را برگزار می کنیم، در اجلاس سه جانبه نمایشگاه فرش را برای رؤسای جمهور روسیه و ترکیه برگزار کردیم.

 رافع با اشاره به دعوت امیر قطر برای برپایی نمایشگاه فرش دستباف ایرانی در قطر گفت: فرش دستباف سفیر فرهنگی ایران در جهان است به همین دلیل شناسنامه دار کردن فرش دستباف در دستور کار است.

رییس مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه جشنواره قالی فاخر در استان اصفهان در حال برگزاری است و دبیرخانه آن در اتاق بازرگانی است، بیان کرد: دبیرخانه این جشنواره بین المللی است و سال آینده در خارج از کشور این جشنواره را برگزار می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

70 درصد فرش ایران به آمریکا و انگلستان صادر می شود

70 درصد فرش ایران به آمریکا و انگلستان صادر می شود