مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مرداد 1401 ساعت 21:172022-07-23اقتصادي

درآمد اتفاقی چیست! مالیات اتفاقی کدام است؟


روزانه ده ها میلیارد تومان تراکنش مالی مشکوک در بانک ها صورت می گیرد که می تواند مشمول «درآمد اتفاقی» و نیز «مالیات اتفاقی» قرار گیرد.

اما چتر مالیاتی دولت، - روزانه ده ها میلیارد تومان تراکنش مالی مشکوک در بانک ها صورت می گیرد که می تواند مشمول درآمد اتفاقی و نیز مالیات اتفاقی قرار گیرد.

اما چتر مالیاتی دولت، نظارت و کنترل متمرکزی روی تراکنش های بانکی مشکوک ندارد.

خبرگزاری فارس - یادداشت - محمدکاظم انبارلویی: درآمد اتفاقی مطابق ماده 119 قانون مالیات های مستقیم، درآمد نقدی و غیرنقدی که شخص حقیقی یا حقوقی به صورت بلاعوض و یا از طریق معاملات محاباتی و یا به عنوان جایزه یا هر عنوان دیگر از این قبیل تحصیل می نماید، مشمول مالیات اتفاقی می باشد.

همچنین مطابق بند 10 بخشنامه شماره 505/96/200 مورخ 24/2/1396 درخصوص نحوه بررسی و رسیدگی به تراکنش های بانکی مشکوک، چنانچه براساس اظهارات صریح و مکتوب مؤدی، در قبال وجوه واریزی به حساب های بانکی وی، ما به ازایی اعم از کالا یا خدمات توسط مؤدی ارائه نشده و یا در آینده ارائه نشود، و یا وجوه واریزی ناشی از معاملات محاباتی بوده و یا براساس اسناد و مدارک به دست آمده و تحقیقات صورت گرفته، منشأ وجوه واریزی مشخص نشود، این امر مؤید وجود درآمد اتفاقی است و حسب مقررات فصل ششم از باب سوم قانون مالیات های مستق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درآمد اتفاقی چیست! مالیات اتفاقی کدام است؟

درآمد اتفاقی چیست! مالیات اتفاقی کدام است؟