مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مرداد 1401 ساعت 18:522022-07-23سياسي

هم بایدن و هم رییسی به توافق برجام نیاز دارند


یک تحلیلگر سیاست خارجی درخصوص امکان تحقق تضمین های خواسته شده توسط ایران از امریکا، می گوید که در شرایط فعلی امکان پذیر نیست.

وضعیت داخلی و سیاسی در امریکا طوری نیست که آقای بایدن در آستانه انتخابات کنگره بخواهد ریسک کند و با دادن چنین امتیازی وارد یک .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از انتخابا، رحمان قهرمان پور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ضمانت هایی که ایران در مذاکرات دوحه مطرح کرده است، از جمله عدم کلید زدن مکانیزم ماشه توسط امریکا و عدم اعمال تحریم ها تحت عناوین دیگر، اساسا چه قدر امکان پذیر است، بیان کرد: واقعیت این است که در شرایط فعلی امکان پذیر نیست.

وضعیت داخلی و سیاسی در امریکا طوری نیست که آقای بایدن در آستانه انتخابات کنگره بخواهد ریسک کند و با دادن چنین امتیازی وارد یک رقابت و دعوای سنگین سیاسی و مطبوعاتی با حزب جمهوری خواه شود.

اما باتوجه به اینکه بایدن در سفر خاورمیانه ای خود اعلام کرد که امریکا هیچ پلن B و طرح نظامی برای برخورد با برنامه هسته ای ایران ندارد و همچنان بر کارآمدی دیپلماسی تاکید می کند و بر آن باور دارد، شاید این گفته ها را بتوانیم به این شکل تفسیر کنیم که دولت بایدن بعد از برگزاری انتخابات کنگره در اکتبر، آماده دادن برخی امتیازات بیشتر به ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هم بایدن و هم رییسی به توافق برجام نیاز دارند

هم بایدن و هم رییسی به توافق برجام نیاز دارند